Wednesday, September 06, 2006

Bilisim departmanı nedir?

Bilisim departmani nedir?
Bilisim departmani sen misin?
Bilisim departmani o mu?

Garip sorular degil mi? Kimsenin bir sey bilmedigi yeni teknolojileri sacma sapan kelimeler ile prim yapan yoneticiler ve excel disinda birsey kullanamayan danismanlara para akıtıldıgı karmakarisik bir departman olarak adlandirmak gerekli bilisim departmanini.

Bilisim departmani bilgiyi yonetmeye yarayan her turlu sisteme platform hazirlayan departman olmali. Donanimdan, destege, yazilimdan yeni nesil pazarlamaya hatta yeni nesil dusunmek isteyen her bolume cevap veren departman olmalidir.

Her isleminizi bilisim departmanindan faydalanarak yapabilirsiniz. six sigma'ya uymak icin dinamikligi kaybederseniz 4-5 yil oncesinin yeniliklerini bugun fakeder bugun hizmet olarak sunabilirsiniz.

Marketing departmaninizdan IK niza, lojistik departmaninizdan akliniza gelmeyen bolumlere kadar bilisimi hucrelerinize isleyerek entegre etmez iseniz sadece pazarda varolmak icin cabalayip durursunuz.

Bilisim departmaniniz kesinlikle sihirli degnek degil ama sihirli degneklerin ortaya cikmasini saglayacak platform olabilir. Hatalari duzeltir. Yeni kararlar almanizi saglar. Yeni modeller olusturmaniza yardimci olur.

Surdurulebilirligi saglar ve en onemlisi sizin isinizde maksimum verim imkani ortaya cikarir.

Peki gunumuz turk bilisim devleri ne durumdalar. Aslinda para kazanmayi cok iyi biliyorlar. Cunku bilisim uzmanlarindan cok satis yoneticilerine sahipler. Satis yoneticileri ile bilisim uzmanlarini kendi aralarinda konusturmada oldukca zorlaniyorlar.

Fakat cogu, dunyanin degistigini goremeyecek kadar da yavas hareket ediyorlar. İs dunyasinin ihtiyac duydugu degisimi karsilamak icin organzie olurken is dunyasinda ihtiyaclar degisiyor ve bu arz talep hic durmadan devam ediyor.

Sanirim bilisimin onemli gorevlerinden biri ileriyi gormek ve inovasyonu zamaninda hayata gecirmek. Buyuk bilisim firmalari ile gorusurken buyuk butceleri harcarken bir kere daha dusunmenizde fayda var.

Hala teknolojinin devi olarak ortalarda gorunen kurumlarin genc bilisime kattigi ticari kazanc disinda hicbir yenilik yok. Butun yenilikleri genc ve risk almayi seven ufak yada orta olcekli bilisim sevdalilari gerceklestiriyor.

Bilisim pastasi buyudu diye sevinen ve sanki yazilim sektorunun cok buyuk kismini lisans olarak yurtdisina gondermiyor gibi gosteren yazilim sanayimize de ilerde bol bol guzel soz soyleriz gibi geliyor.

simdilik saglicakla

No comments: