Sunday, August 27, 2006

Web ajanslari mi Reklam ajanslari mi Bilişim departmanı mı?

Internet ekonomisi is hayatin her alanında etkili ve kullanisli hale geldi. Kurumlar pazarin yogun rekabetinden maksimum verim elde etmek icin i$e yarar web siteleri uretmek zorundalar. Eskisi gibi kullanicilarin yeni tanisitigi bir internet yok. Kabul edilmesi gereken yerlesik bir internet kulturu var. Internet kulturunun dogru amaclar ile donatilmis olmasi kurumlara avantaj saglar. Bu kulturun hamurunda kullanislilik, erisebilirlik, islevsellik, ROI, veri madenciliği, optimizasyon, web 2.0 kelimerlerini yoksa rekabetin yoğun oldugu internet de başarili olamaz.

Tasarim web sitelerinde oldukça etkilidir. Tasarima gore kullanicilarin siniflandirma sezileri çalisir. Fakat en büyük hatamiz tasarimin kurumu ezmesidir. Kurumlarin pazarlama departmanlarinin web sitesi olusturmada elbette etkili rolu olmali ama bilisim teknolojilerini izlemeyen bir pazarlama departmani eskisi kadar etkili isler cikarmaz. Bilisim departmani artik pazarlamanin vazgecilmez parçasidir. ( Bilisim departmani teknik ve yazilim muhendisliginden olusmaz. Belki ilerde bir yazi yazmak daha iyi olacak.)

Butun bu yazilara neden ise tv reklaminda izledigim ve tv reklami verecek kadar iddeali bir site hazirlamislar belki birseyler ogreniriz diye tikladigim netcell.com sitesi. Bir telefon distributoru olan netcell'in Netcell.com.tr adresini inceler iseniz kurumun hazirladigi web sitesinde flash kullanmak adina bilginin, kullanisliligin ve islevselligin nasil gizlendigini farkedersiniz. Kurum gorsel etkinlik adina cok parametreyi feda etmis. Sitenin vermek istedigi netcell sehri imaji ve sirin mi sirin bir orumcek, teknoloji satan firmaya oldukca yakismis.

Durum boyleyken CEBIT bilisim fuarini telefon satis fuarina ceviren firmalarin web sitelerini incelemek gerek diye dusunuyorum. (Ama bunu bir sonraki yazımda yazacagim. Site genel degerlendirmesini ise onda bulacaksiniz.)

Ha illa ben gorsel olarak etkili olmaliyim? Reklam ajansim boyle istedi diyorsanız size bir onerim olacak. Klasik pazarlamanin pazar kaybettigi gunumuzde bilisimi pazarlama icine katmazsaniz kendi mezariniz basinda kendinize el salliyor olursunuz.

İletişim artik olmadığı kadar bilişim ile entegre unutmayın.

No comments: