Friday, June 09, 2006

Dünya kupası

Dünya kupası başlarken her firmanın dünya kupası ile ilgili hazırladığı çoğu birbirine benzer web uygulamaları spam mail olarak inboxlara düşmeye başladı. Aralarındaki grafiksel fark dışında farklılaşma adına bir dikkat çekici birşey göremedim. Skorların tutulduğu, maç fikstürlerinin olduğu istatistiksel dataların yer aldiği siteler bu kadar çok olmak zorunda değil ki.

Futbolun kazanma odaklı sunulmasına tepki olarak üretilen bir belgesel günümüz futbolunun ticari kaygılar ile ne kadar çirkinleştirebileceğini gösterdi. Fifada son sırada olan butan ile marintiq (yanlış d aolabilir) arasıdnaki en kötü iki ülke maçı tam bir dostluk örnegi idi. Beraber şarkı söyleyip, eğlenip, birbirlerine yardım edip futbolun gerçek güzelliğini ticari maske ile kirlenmeden halini gösterdi. Sanirim bir önceki yazımdaki yaklaşım tasarımı (algı yönetimi)nın ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. Siz kazanmak ve başkasını ezmek için bile benzer silahları kullanıken aslında gerçekten önemsediğiniz tek şey daha çok kazanç. Ne futbol, ne dostluk ne de sportmenlik. Bu kavramların arkasına sığınarak vahşi, ezici ve diğerini yok etmeye dayalı bir sistemi güzelmiş gibi sunup üstelik alternatifsiz sunup bizi tek bakış açısı ile kirletiyorlar.

Biz web teknolojilerinin maksimum verimini tartisirken aslinda hedef kitle secimini hedef kütleye ceviriyoruz ve alternatifsiz seçimlere mecbur biraktiriyoruz. Sanirim pazarlama carklari sektörün elleriminde biraz daha sivrilesiyor.

No comments: