Monday, June 12, 2006

Alacagindan fazlasi vereceginin azindan daha tehlikelidir.

Günümüz sanal ortamin belirlenememiş müşteri portfoyü nasil bir sunum ortaya koyulacağının belirlenememesi gibi bir sorun ortaya çıkarmaktadır. Canlı müşterinin alma kapasitesini hisseden ve ona göre sunum yapan başarılı satıcıların yerini ortak kullanılan ekranlar aldığı için kime ne kadar verilmesi gerektiği belirlenemiyor ve personalar ile başarı arttirma çalışmalarının dışında bir çok çalışmayı da yapma zorunda bırakiyor.

Bir çok çalışma daha ne kadar basit tasarlayabiliriz olmalı. Yada 3 tıkı geçmeyecek navigasyon sistemleri kullnılmalı. AJAX tıklama hissini azaltsada genede yeterli zamanindan ziyade fazlasını istemeyen müşterilere yeterli başarıyı gösteremiyor.

Kullanıcılar kendilerine alabileceklerindne fazlası sunulduğunda verdikleri tepki flamingo sürülerinin savunma mekanizmasının ön gördüğü gibi hemen kanatlarını çırpmak oluyor. Bunu aşmanın en etkili yolu kullanıcıların algi kapasitelerini ölçerek akıllı web siteleri sunmaktan geçiyor. Algı kapasiteleri insanların en bildikleri yada kendilerine en yardımcı olabileceklerini hissettikleri yardımcılari tercih ettiklerini gösteriyor. Yrdımcılar (wizards) bir kaç kullanımdan sonra insaların genel isteklerini belirleme iyi birer arşiv birakabiliyor. Her arayüzün kullanıcı tarafından kastimize edilmesine izin vermek başarıyı biraz daha yakın kılar.

Uygulamalarınızda kullanıcılarınızın görmek istediklerinin yanına değiştirebileceklerini de sunmanız uyguamada başarı oranınızı arttirabilir.

No comments: