Sunday, June 18, 2006

Peki Arayuz tasarlamasi nasil olmalı?

Bir onceki yazımda ceka web sitesinin tasarlanma amaci ile istedigi yada hedefledigi kitleye ulasma sorunu hakkinda kisa bir yazi yazmistim. Hep elestriyoruz, peki dogrusu nedir? Kullancii odakli web siteleri ne ise yarar? ne kadar yatırım yapmalı? Gercekten ise yarar mi? ROI (Yatirimin geridonmesi) oranı nedir?

Arayuz tasarimi ve bu surecte yapilmasi gereken analizler ve testlerin genel olarak neler oldugunu bir yazi dizisi halinde anlatmaya calisacagim.

  1. Karar verme
  2. Metodoloji belirleme
  3. Strateji oluşturma
  4. Ihtiyac Analizi
  5. Çözüm Mimarisi
  6. Uygulama gelistirme
  7. Gelistirme surekliligi

1. Karar verme; Tecrubeme dayanarak en onemli asamanin karar verme sureci oldugunu dusunuyorum. Karar verme surecinde kurumlar cevrelerinden aldiklari duyumlar yada ihtiyac duyduklarini hissettikleri ama bu ihtiyacin ne oldugu belirleyemedikleri asamayi iceriyor. Kurum web nedir ne ise yarar? gibi bilgileri bilmedigi gibi yarim yamalak birsuru bilgi ile de kirlenmis durumdadir. Ise baslamadan once her turlu heyecani, hayal kirikligini, plani, komsunun oglu, yan dukkan 99$ web sitesi kampanyalarini, yazicioglu chipli chinli web sayfasi kumpanyasini geride birakmasini sagliyacak bir karar verme surecini yasamak gerekir. Karar verildikten sonra isler goreceli olarak daha kolaydir. Bundan sonrasi akilli profesyonellere birakilir.

2.Metodoloji belirleme; Karar verildikten sonra web sitesinin nasil hayata gececegini ve hangi metodlar kullanilacagini belirleyen asamadir.

yazilari detaylandirmayi yazinin devaminda yazmayi planliyorum.

saglicakla

No comments: