Monday, March 06, 2006

Son Tasarım

Bi zamandır yazamadım. Web üzerinde çeşitli kitaplar, çeşitli kaynakalar ve çeşitli bloglardan edindiğim bilgileri kendi tecrübem ile derlemeye çalışırken farkettim ki batılı yaşama biçimi bizi çok etkilemiş. Eylemsel tecrübenin değerini unutmuş gibiyiz. (Tabi kuzey amerikayı batılıların tekrar keşfi ile alakalı değil) Kendi deneyimlerimizi biryerlerden seyrederek yada okuyarak sanki yaşamışız gibi yapmanın içimizde kapatılması oldukça zor delikler açtığını düşünüyorum.
(Tüketerek kapatmaya çalışıyoruz) Öyle hızlı tüketiyoruz ki yanıbaşımızdaki değerleri göremiyoruz. Geçen gün gördüğüm mezar taşı beni bu konuda uzun uzun düşünmeye itti.



"İçinde kötülük olmayan herkes, herşey gökuşağının doğal üyesidir" Tevfik Işıktimur

Web üzerinde Tevfik Işıktimur'a ait kısıtlı bilgiler hariç detaylı bilgi bulamadım. Sadece müzisyen olduğunu ve Erkan Oğur'un Anadolu beşik albümünde "Oy Benum Sevdiceğum" adlı muhteşem türküyü itaf etiğini buldum.

Ne kadar büyük bir yazı, Ne kadar güzel bir söylem ve ne kadar güzel bir tasarım. Son yolculuğa çıkanları uğurladığımız kara renkleri delen renkler.

Kitaplaşan batı kültürüne inat sözel ve imgesel doğu kültüründen çıkarılan çok dersler olduğunu düşünüyorum. Bunları yazmaya başladım ama sonra sildim. Sanırım çok güzel olan sözlere saygısızlık etmiş olacağım.

No comments: