Tuesday, March 21, 2006

Bahar ve tasarım

Akademik anlamda tasarım (design) herhangi bir problemin çözümü anlamında kullanılır. Geleneksel grafik tasarım ise 2 boyutlu yüzeyler üzerinde görsel iletişim dilini kullanan ve beynimizin görsel imgeleri diğer iletişim araçlarına göre daha hızla çözmesinden dolayı etkili bir sanat dalıdır. Dijital tasarım ise uygulandığı alana göre değişik ilkeleri olan ve bu kurallara uyulduğu sürece başarılı olacağına inandığım bir meslektir.

Bütün tasarımlarda önemli olan problemin çözümüdür. Problemin çözümünde ise kullandığımız metodlar ve yaklaşımlar problemi çözmemizde ki en önemli silahımızdır.

Grafik tasarıma başladığım yıllarda bildiğim herşeyi aynı kompozisyona koymaya çalışarak kendime gelişimin yolunu açtığımı şimdi farkediyorum. Bu beni daha az imge ile daha çok çağrışım yapmanın daha doğrusu daha iyi iletişebilmenin yolunu açtı. Herşeyi aynı anda kullanarak onlara haksızlık ettiğimi kendimi geliştirdikçe farkettim.

Aşağıda kullandığım iki fotografta baharın müthiş çoşkusunu, müthiş yaşama sevincini ve müthiş güzelliğini ne kadar kötü, aptalca ve hırs ile kullanabildiğimizi göstermek adına kullanıyorum. Betona sıkıştırdığımız ağacın bütün çirkin estetiğine rağmen yaşamaya çalıştığını ve hayata bütün güzelliğini sunduğunu unutmamız gerektiğini düşünüyorum. O kendi amacını unutmadan bütün güzelliğini sunarken onu doğru yerleştiremeyen bizler ise problemi çözmekte amacımızdan ne kadar uzaklaşabileceğimi bir kez daha görüyoruz.



Bu fotografta ise görsel iletişimin doğru kullanıldığında nasıl etkili olabileceğini görüyoruz.


Çok satış yapacağım diye bütün animasyonları, bütün bannerları ana sayfaya koyan sonrada bunu alışkanlık haline getirip insanların ne kadar uzak olduğundan yakınmanın doğru olmadığını düşünüyorum. Herkese hitap eden bir tasarıam ihtiyacımız var ise bunu her imgenin ben burdayım diye bağırmasından çok aradığınızı burda bulabilrsiniz diye gruplamanın biraz daha çözüme yakın olduğunu düşünüyorum. Sabısrsız kullanıcılarımıza ise AJAX ve DHTML yardımı ile istediği sıkışıklığı ve karmaşayı sunabiliriz. :)

herkese bol baharlar.

1 comment:

Anonymous said...

Sanıyorum bu görüntüler geçtiğimiz bahar dan ama bu bahar yeniden karşılaşmışsak bahar ın tazeleme gücüne örnek gibi.Evet, doğru olan dikkate değer olan birşey varsa o kolayca yok olmuyor.Akın