Tuesday, February 21, 2006

Size salak diyebilirmiyim?

Bu gece yeni tanıştığım Creating Passionate Users blogu bana oldukça eğlenceli ve dolu bi gece verdi. The Clueless Manifesto makalesi yenilikçilik unsurunu çok güzel anlatıyor.

"Yeni başlayanların bir çok olasılığı olmasına rağmen profesyonellerin daha azdır." - Shunryu Suzuki

Oldukça etkileyici bir cümle!!!. Gerçekten bu böyle mi? Yoksa zaten bu olasılıkları denedikleri için mi profesyonellik ortaya çıktı. Yoksa profesyoneller kendi yollarını çizdikleri için diğer yolları denemediler. Yani olası yolları sadece tecrübe etmedikleri için mi olasılık listelerinden çıkardılar?

Kendimden örnek vermek gerekirse; Oldum olası kelimeler ile oynamayı seviyorum. İmla hatalarımı görmezden gelmeye çalışıyorum. Belki türkçeyi hakettiği gibi kullanmadığım için yeni vizyonlar üretebiliyorum. Belki bu eksiğim yüzünden "profesyonel" hayatımı yürütebiliyorum. Denemediğim yolların olasılık listemden çıkmasını istemiyorum fakat denediğim ama bir türlü çıkışı bulmadığım yolları ise olasılık listesinden siliyorum.

Salakça sorular büyük devrimlerin başlangıcı olabilir mi?

Dünya yuvarlakmıdır?
Uzaya gidilir mi?
Bakkallar mı ucuz supermarketler mi?
Prizde elektrik var mı?
Tasarım mı kasarım mı?

2 comments:

seher said...

*Tecrübesizlikten faydalan
“Tecrübesizlik güç verir.” “Problem üzerine hiç düşünmemiş birini ya da çözümün imkansız oldugunu bilmeyen birini bul.”
-Öğrenciler arasında hep anlatılır. Bir üni. de derste hoca öğrencilere iyi bi ders olsun diye çok zor bi soru yazmış. Tabi sorunun zor oldugunu duyan öğrencilerin hiçbiri yapmaya bile çalışmamış. O sırada derste olmayan bi öğrenci dersten sonra sınıfa girdiğinde tahtadaki soruyu defterine geçirir ödev oldugunu düşünerek….ve yapar.
İşin özü önyargısız olmakta bence
“İkincil fonksiyonlar genellikle asıl amaç değildir. Ve şansla ya da tesadüfen var olurlar. Ama bu gerçekleştiğinde kuralları değiştirmek için mükemmel yollardır.” (sf: 35)(devrimciler için kurallar - mediacat yayınları)
-İnternet Explorer in çevrimdışı çalış özelliği bence iyi bi örnek…

seher said...

*Tecrübesizlikten faydalan
“Tecrübesizlik güç verir.” “Problem üzerine hiç düşünmemiş birini ya da çözümün imkansız oldugunu bilmeyen birini bul.” (Guy kawasaki)

İşin özü önyargısız olmakta bence