Sunday, November 12, 2006

Hey dunyali biz COST'uz ama kazandiririz!

Hey dunyali biz Cost(maliyet)'uz ama kazandiririz slogani Qatar airways icin cuk oturan slogan oldu zira 4 ucusu 1 hafa icerisinde qatar airways ile yapmak zorunda kalan biri olarak yasadigim deneyim oldukc akiymetli bir deneyimdi. Nasil yapildigini bilmiyorum hatta yapilip yapilmadigini da bilmiyorum fakat 4 ucusta da yasadigim icin yapiliyormus gibi farz ediyorum.

Ucuz ucuslar, her ne kadar global isinmadan sorumlu tutulsada, degisik dillerde konusan bir cok yolcunun ayni ucakta seyehat etmesini zorunlu kiliyor. Gidilen havaalanlarindan cok yolcularin konustugu dil ve kulturune gore hizmet etmek havayollarinin 1. sirada onemsedigi konu.

Ilk ucusumda yolcu agirligi Turk oldugu icin 1 tane Turk hostes 1 tane filipinli 3 tane de arap kokenli hostes vardi. 2. ucusumda rus agirlikliydi ve turk hostes yerine rus hostes gelmisti. 3. ucusumda avrupali yolcu sayisi fazlaydi ve 1 yunan 1 alman hostes vardi. 4. yolculugumda ise bir grup japon turist istanbula geliyordu ve hosteslerden 2 si japondu. Yolculari ile iletisimi onemseyen ve buun icin kaynak ve organizasyon ayiran qatar havayollarina duydugum saygi ve sempati bir dahaki ucusumda kesinlikle qatar havayollarini secmemi saglayacak. Ustelik fiyat/performans orani oldukca yuksek bir havayolu. (THY nin bu konuda cok ders almasi gerektigini dusunuyorum. )

Eger arayuz tasarimi yapiyor iseniz yukaridaki deneyimin ne anlama geldigini kolaylikla anlar ve onemi olcusunda kaynak ayirirsiniz. Iletisim ustelik HCI (Human Computer Interaction)'de kullanici ile iletisime gecme yolunuz hedefinizi basamaniza yardimci en etkili parametredir.

Eger yeterince mesajiniz acik, grafiksel ve lingustic olarak dengeli, renk uyumu orantili ise gorsel iletisimi o kadar basarili yapabilirsiniz. Iletisimi basari ile yapbilirseniz hedeflediginiz amaca ulasmaniz o kadar kolay olur.

No comments: