Tuesday, July 10, 2007

Pazarlama, altmesaj ve son

Pazarlama dehalari sakli mesajlar araciligi ile istedigi iletisimi tuketiciler ile rahatlikla kurabiliyor. Mesela moda cekimlerinde bu urunu alabildim siz de alip farklilassaniza gulucugu atan,
digerlerinden farkliyim ben diye bagiran, assagilama duygulari ile gaza getirmek amacli bakisar, isdunyasinda basariyi yakaladim diye kis kis gulen insanlar ve bircok bilinc alti iletisimler.

Hesap makinasi kullanmaya baslayarak basit carpmalarda eskisi kadar verimli olamamam, araba ile bakkala giderek yurumeyi unutarak sagligimdan olmam, bilgisayar ile yazmaktan el yazisinda zorlanmam gibi reklamlarin ne hissedecegimi soylemesi ile hissetme duygumu kaybetmekten korkuyorum.

Sanki secme duygumun elimden alindigini hissetmeye basladim. Bu kadar yogun mesaj bombardimani belki firmalarin pazar paylarini arttiracaktir fakat sonunu dogru hesapladiklarindan emin degilim.

Konu hakkinda bir cok bilimsel arastirma oldugundan ve benim bunlari arastirmadan yazidigim icin ustun kor bir yazi oldugunun farkindayim fakat sabah kalktigimda bunu yazmam konusunda icten bir baski hissettim.

Hade hayirlisi

No comments: