Monday, July 16, 2007

Asya, insana THY den farkli bakiyor

Ucak seyahatlerinin artmasi ve bilet fiyatlarinin oldukca uygun (belki bu uygunluk bizim sonumuzu hazirliyor cunku artik ucarken bile cok ucak gorulebiliyor.) olmasi havayollari firmalarini yeni hizmetler vermeye zorluyor. Aslinda firmalarin cogu benzer ucak filo arina sahip. Hostesler ve hizmet de nerdeyse birbirine cok yakin. Yolcularinin firmayi tercih etme sebeplerinden onde geleni fiyat olsada hizmet veren gorevlilerin yardimci olma istekleri, samimiyetleri, guler yuzleri ve sizi rahatatan davranislari karar verme mekanizmasinda onemli rol oynuyor.

Son Istanbul Dubai yolculugumda dalis malzemelerimi de getirmek istedim. Normal olarak havayollarinda kayak, ve golf disindaki sportif aletler yolcu bagaji agirliginda sayiliyorlar. Bagajimin izin verilen kilodan biraz fazla olmasina ragmen gorevlilerin yardimseverligi, havaalanina girerken ozel guvenlikcilerin guc verildi o halde herseyi assagilamaliyim tavirlarindan cok uzakti. Internet uzerinden sanal kredi karti ile aldigim biletimi boarding pass a cevirmek icin aldigim kredi kartinin gosterme zorunlulugu yuzunden olusan kisa sorunu da cozmek icin yardimci olma istekleri beni cok sevindirdi.

Yani yan tarafta 2 tane checkin yerinde sira bekleyen(bir keresinde ucaga zor yetismistim. o gunden beri kendi ulkemin havayolu firmasini kullanmiyorum.) yaklasik olarak 200 THY yolcusu yaninda her soruna cozum bulmaya calisan ustelik yari fiyatli, oldukca tatminkar servis saglayan ve her sorunu ictenlikle cozen singapore airlines a ve orda calisan Mehmet beye cok tesekkur ederim.

1 comment:

ssbb said...

Yanılmıyorsam yer hizmetlerindekiler, check-in vsyapanlar her firmaya servis sağlayan Çelebi'nin çalışanları.