Thursday, May 10, 2007

Web kullanıcısı iletişim formu

Yeni nesil web sitelerinin kullanici odakli olmasının basarisi rekabetüstü(edward de bono) olmak ile çok ilintili. Sadece rekabet etmeyi planlayan web siteleri rakiplerinin ve pazar sartlarinin durumuna gore kendilerine bir strateji gelistirip uygulayabilirler fakat bu yeterli degildir. Yeni fikirler bulmak ve bunu kullanicilar ile beraber buyutmek cok akillica bir davranis. Gelecegi olusturan kullanicilar oldugu icin onlarin degisiklik ve fikir uretme yeteneklerini kullanmaniz
gelecegi paralel sekillendirmekte ve uyumu en hizli sekilde yapmanizi saglayacaktir.

Kurumsal sitelerde ise bu yetenegi kazanmak icin bloglar yada kullanici geri bildirimlerine daha fazla ozen gostermenzi gereklidir. Kullanici geribildirimleri sitelerin ve kurumlarin ilerde varolmasini saglayacak etkili bir aractir. Geribildirimler sayesinde urun veya hizmet kalitesi, cekicilik, etkililik oranlarinizi yukseltebilrisiniz. Kullanici geribildirimlerini yonetebilmek icin onlari siniflandirmak, yonlendirmek ve cozumu sunmak kritik oneme sahiptir. Bunun icin ara bir departman kurup bunu mumkun olan en hizli sekilde gerceklestirmek koca web sitesini kosturmaktan cok daha etkili olacaktir.

Dollars araba kiralama sirketinden gecen ay kiraladigim ve soz verdikleri tarih icerisinde problemi cozmek amacli geri donus olmadigi icin ciddi anlamda prestij kaybetmis durumdalar. Bunu cevremde devamli seyehat edip araba kiralamak durumunda olan 10 firma ile paylasmam ve web uzerinden rakip diger firmalara ulasmanin bir tik uzakta olmasi sanirim ne demek istedigimi anlatacaktir.

No comments: