Friday, April 21, 2006

Bedavacilik en iyi pazarlamadir.

Bircoklarimiz kacak OS (Isletim Sistemi) veya program kullanmanin ne kadar kotu oldugu konusunda yogun saldiri karsinda kendimizi suclu hissediyoruz. Bunu biraz ugunsuz ve yanli buldugumu belirtmek istiyorum. PC lerin yayginlasmaya basladigi zamanlarda yeni bir firsat kapisini cok iyi degerlendiren yazilim firmalarinin simdi ahlak dersi vermesini hos bulmuyorum. Neredeyse her yeni bilgisayara kacak olarak programlarin yuklenmesinin kimin isine yaradigina cevremize bakarak anlayabiliriz. (Hatta turk yazilim firmalarinin da bu uygulamayi yapmadiklarini soylemek dogru olmaz.)

Sakin programlari veya sarkilari hakkini odemeden kullanmayi savundugum gibi bir fikir ortaya cikmasin. Elbette bizim gelistirdigimiz urunleri hakkini vermeden kullanilmasini istemem. Ama rakiplerimizi yok etmek icin finansal gucumuzu kullanarak bedava yayilmayi görmezden gelerek yayilmak ile goze aldiysak ahlaki konulardan bahsetmek cok dogru olmaz diye dusunuyorum.

Yazilim telif haklari ne kadar yazilim firmalarindan taraf ise en iyi yazilimi bulmak ve ihtiyaci en iyi cözen uygulamaya yatirim yapmak biz kullanicilarin da görevi diye dusunuyorum.

Tembelligimizi bilmemek(cahilligimiz) ile kapatmaya calismak bizi hem bir oyunun icine hemde kotu bir yatirima itiyor diye dusunuyorum.

No comments: